Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان آسیب می‌زنند؟ | پاسخ یک تحقیق جدید

  • کد خبر: ۱۹۷۲۵۳
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان آسیب می‌زنند؟ | پاسخ یک تحقیق جدید
یک تحقیق جدید به نتایج جالبی درباره اینکه آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان افراد آسیب می‌زنند یا خیر دست یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز - طبق بیانیه مؤسسه‌ی اینترنت آکسفورد، برخلاف نگرانی‌هایی که در سطح بسیار وسیعی بین عموم گسترش یافته، تحقیقی که روی بیش از دو میلیون نفر انجام شده است اثبات می‌کند که استفاده از اینترنت و بازی‌های موبایلی نمی‌تواند به خودی خود آسیبی به سلامت روانی افراد برساند.

اندرو پرزیبلسکی، استاد دانشگاه آکسفورد، ضمن تأیید اطلاعات قبلی بیان کرده که حضور شرکت‌های فناوری در اجرای این تحقیقات بسیار مفید است؛ زیرا آن‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند با استفاده از داده‌ی کاربران به آمار و ارقام دقیقی برسند.

پرزیبلسکی در ادامه‌ی گفته‌های خود به این نکته اشاره کرد که بین استفاده‌ی کاربران از اینترنت و بازی‌های موبایلی که در طی روز با گوشی یا لپ تاپ خود انجام می‌دهند و آسیب‌های روانی واردشده به آن‌ها، هیچ رابطه‌ی قطعی‌ای وجود ندارد.

تحقیقات دانشگاه آکسفورد بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲ روی بیش از دو میلیون نفر با ۱۶۸ ملیت مختلف که طیف سنی بین ۱۵ تا ۸۹ سال داشتند صورت گرفته است. محققان این پروژه اعلام کردند که در پایان تحقیقات خود هیچ مدرک قطعی دال بر اینکه اینترنت و بازی‌های موبایلی می‌توانند به سلامت روانی افراد آسیب برسانند، پیدا نکرده‌اند.

تحقیقات صورت‌گرفته توسط قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا، در تضاد با گزارش‌های سالیان اخیر در رابطه با همین موضوع است؛ زیرا مطالعاتی که در سالیان اخیر انجام شده نشان داده‌اند که کاهش زمان سپری‌شده در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کمک کند و به نسبت آن صرف زمان بیشتر در اینگونه رسانه‌ها، افراد را در معرض آسیب روانی قرار می‌دهد.

برای مثال دو سال پیش یکی از مقامات فیسبوک (متای کنونی) اطلاعاتی مبنی بر اینکه بین استفاده از اینستاگرام و عزت نفس دختران نوجوانی که از آن استفاده می‌کنند رابطه‌ی منفی وجود دارد، منتشر کرد. با وجود این، بعد‌ها اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بالاتر تکذیب شدند.

پرزیبلسکی در رابطه با این موضوع ادعا کرده که استاندارد تحقیقاتی که چنین مواردی را گزارش می‌دهند بسیار ضعیف است. او می‌گوید تحقیقات این‌چنینی بیشتر روی کشور‌های انگلیسی‌زبان متمرکز هستند؛ در صورتی که بیش از ۹۰ درصد جوانان خارج از آمریکای شمالی و اروپا زندگی می‌کنند.

استاد دانشگاه یادشده پیشنهاد‌هایی نظیر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای افراد زیر ۱۶ سال یا محدود کردن دسترسی به برخی از برنامه‌های اجتماعی را نمونه‌های خوبی از مقابله با موارد غیراخلاقی که می‌توانند از این بستر‌ها منشأ گرفته باشند می‌داند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->